Zimní tábor 2013

16.2.2013

Zdravíme všechny rodiče ze Zadní Telnice!
Dojeli jsme v pořádku, ubytovali jsme se v útulné chatě "U VLEKU" a dali jsme si výborný oběd.
Následně nás čekalo seznámení s okolím a první pořádná "bob(řík)ovačka". Že jsme si to opravdu užili, o tom svědčila růžová líčka a pořádný hlad!
Večer jsme byli seznámeni s cílem naší výpravy, budeme pátrat po zdejších pašerácích...Údajně se v těchto končinách vyskytují ve velkém počtu a pašují z a do blízkého sousedního Neměcka nejrůznější cenné věci. Seskupili jsme se do čtyř pátracích tajných skupin, které půjdou ve stopách místních pašeráků.

17.2.2013

Po první horské noci jsme se všichni těšili na lyže a snowboardy. Po důkladné přípravě v podobě oblékání, krémování, helmování a obouvání...jsme si vyšlápli malý kousek ke svahu, kde se malí Bobříci rozjezdili a následně rozřadili do připravených lyžařských družstev.

Pěkně jsme si dnešní celodenní lyžařský den užili. Všichni zvládli jízdu na místním vleku, svištěli z kopce dolů...a naši začátečníci dělají první krůčky lyžařských dovedností.
Večer jsme se opět vydali po stopách místních pašeráků. V tajných pátracích skupinách jsme rozpoznávali ukradené drahokamy... Jak to dopadlo, to vám povíme zítra.
Dobrou noc, po lyžařském dni jsme příjemně unaveni!

18.2.2013

Po vydatné snídani jsme se opět vydali na místní sjezdovky, abychom vybrušovali naše lyžařské dovednosti. Nápor víkendových lyžařů opadnul, a tak jsme si celé dopoledne užili prázdné sjezdovky.
Odpoledne na nás čekala další etapa pátrání po místních pašerácích, dnes jsme hledali poztrácené diamanty, které jim při rychlém přesunu popadaly... Ve dvouminutovém časovém intervalu jsme v tajných pátracích týmech několik kusů diamantů našli.
Večer si pátrací týmy odpočinuly od pátraní a program vyplnila velmi zajímavá přednáška o činnosti horské služby.
Opět unavení po dni plném zážitků, uleháme do postýlek a necháme si něco pěkného zdát...

19.2.2013

Dnes si naši velcí i malí lyžaři dali den pauzy, aby si odpočinuli a nabrali další síly. Neseděli na chatě, ale v dopoledních hodinách se ve svých pátracích týmech vydali po opravdové pašerácké stezce. Jeden z místních pašeráků nechal svému kumpánovi zprávu v nedalekém Adolfově. Bohužel se pátrací týmy v Adolfově dozvěděly, že místní pašerák byl vyrušen a s kumpánem se setká později...Nezbývalo nám nic jiného, než vyčkávat dále...

Po odpoledním odpočinku pátracích týmů místní obyvatelé sdělili, že námi sledovaný pašerák byl zahlédnut nad místním svahem. Ve sněhové vánici se všichni malí i velcí pátrači vydali do prudkého stoupáku aby pašeráka zahlédli. První stopu jsme objevili, zřejmě při průjezdu se pašerákovi proděravěl pytel a trousil cennosti. A poté? Pátrací týmy po krátkém přesunu lesní cestou ho opravdu spatřili... Tajemný muž v dlouhém kabátu s kloboukem na hlavě a pytlem na zádech rychle sjíždějíc nejprudší sjezdovku v místním areálu. Nedopadli jsme ho, ale alespoň jsme zahlédli jeho siluetu a někteří bystřejší pátrači si všimli i podrobnějších detailů. Závěr celé pátrací akce vyvrcholil namalováním pašeráka na pátrací listinu.

Sníh stále padá, zítra se už všichni těšíme na parádní lyžovačku!

20.2.2013

Po včerejším odpočinkovém dni se všichni malí i velcí lyžaři vydali na zdejší sjezdovky. Všichni jsme museli čelit ostrému větru a padajícímu sněhu, který nám znemožnil zdolávání pašeráckých nástrah. Proto se většina lyžařů vydala dříve nazpět do chaty.

Po obědě se děti mohly rozhodnout, zda se znovu vydají do vánice na lyže či zůstanou na chatě a zabaví se hrama.

Na večer se vítr zklidnil, a tak se pátrací týmy vydaly po ohnivé stezce, kterou pro nás připravil člen horské služby. Co nás čekalo na konci? Táborák na sněhu! Dokonce byly připraneny klacíky na opékání chleba. Všem nám v zasněženém lese křupavý chlebík chutnal a dokreslil tak krásnou atmosféru zimní stezky.

21.2.2013

Ráno se lyžaři probudili do krásného zimního dne. Konečně na nás vykouklo sluníčko a mohli jsme se kochat pohledem do zasněžených Krušných hor.

Na sjezdovce na nás čekalo zdolávání pašeráckých nástrah v podobě nejrůznějších překážek a pilování jízdy v obloučcíh. Celá naše lyžařská výprava se může pochlubit, že již mezi námi není žádný nelyžař! Všichni bez problémů sjedou sjezdovku a zvládnou jízdu na vleku!

Odpoledne na nás čekala poslední etapa "pašerácké stezky", která rozhodla o konečném pořadí pátracíh týmů. Dokonce nám přišel děkovný dopis od místní policejní stanice za pomoc při dopadení pašeráka. Co byla pro pátrací týmy odměna za pomoc při dopadení pašeráka? Část jeho lupu...

Zítra nás čeká závěrečný slalomový závod, takže všichni už ležíme v postýlkách, ať na zítřek máme dostatek sil!

22.2.2013

Poslení den v Zadní Telnici byl ve znamení závěrečného slalomu. Všichni, kterým zdraví dovolilo si vyzkoušeli cvičné slalomové jízdy a posléze se jelo na "ostro". Ze dvou sjezdových časů se vybral ten lepší. Všichni dojeli zdárně a bez pádu do cíle. Odpoledne následovalo slavnostní vyhlášení a předání diplomů a medailí.

Odpolední program vyplnilo balení věcí a lyží. Né jen vedoucí se u balení zapotili... :)

Po večeři na nás čekalo zajímavé vyprávění o lavinách, lavinovém nebezpečí, které si pro nás připravil člen horské služby.

Zítra se na všechny rodiče těšíme! Ze Zadní Telnice odjíždíme v 10.00 dopoledne, nevíme jaká bude situace na silnicích. v zadní Telnice již třetí den sněží. Předpokládaný příjezd do Řep k McDonald je kolem 11.30.