Letní tábor

12.07.2014

Hurá!!!

Tak už jsme na táboře. Cesta byla klidná a my dorazili všichni úplně v pořádku. Přes krásné počasí jsme se však museli odpoledne věnovat zabydlování chatiček a vybalování věcí. Nakonec jsme si ale stihli projít blízké okolí.

Po večeři se v táboře objevila banda zvláštně oblečených lidí. Piráti! No jistě, tento rok se budeme věnovat pirátské a námořnické tématice a budeme se hnát za pokladem. Všichni jsme si prošli přijímacím rituálem, v čemž je také pití "rumu" a mohli být pasováni na námořníky.

V tuto dobu již děti spí a těší se, jak bude honba za pokladem probíhat. Omlouváme se za pozdní vyvěšení zprávy, v tom všem vybalování a hraní ten čas velice letí.

13.07.2014

Druhý táborový den nás přivítal sluníčkem a my jsme si mohli s oddílovými vedoucími hrát v lese, na louce i uprostřed tábora. Většinou jsme si ještě zkoušeli, jak se v oddílech známe. Což bylo velice zábavné.

Odpoledne jsme opět strávili v námořnickém duchu. Posádky si tvořily vlastní vlajky, ty nakonec byly hodnoceny zkušenou pirátskou porotou a hodnoceny žoldem. Zlaťáky si musí šetřit, protože nikdy neví, kdy se jim budou hodit. Také jsme se poprvé v Ostružnu setkali s krátkým deštěm. Ten nás ale vůbec nezaskočil, protože máme pláštěnky, holinky, suché chatky, klubovnu a námořnického ducha, kterého pár kapek vody nerozpustí.

Druhý den je za námi, děti spí a my se těšíme na krásný zítřek.

14.07.2014

Třetí den dopoledne si malí námořníci stavěli své "škunery", které následně podrobili testovacím jizdám. Jízdy se skládaly z rychlosti, obratnosti, výdrži a byly na čas. Vskutku nabínavé závody. Odpoledne se děti se svými oddílovými vedoucími věnovali různým hrám v lese či v táboře a na večerním nástupu se rozdával žold.

Večer čeká některé oddíly noční bojovka. Jsme celí napjatí, jak to všechno dopadne. J

15.07.2014

Dnešní den jsme dopoledne započali poklidnými hrami s vedoucími a praktikanty. Některé děti tvořily různé náramky a ozdoby, jiné zase vyrazily s vedoucími k vodě. A dokonce jsme využili náš nový člun, ze kterého jsou všichni nadšení.

Po obědě už byla připravena naše třetí námořnická etapa. Sbírání zásob na loď. Děti třeba zkoušeli trefit kokosový ořech ze stromu, sbírat jablka, poznávat zdravé a nezdravé potraviny a jiné. Dětem i vedoucím se tato celoodpolední etapa velice líbila a než jsme se nadáli, byl čas na večeři.

Zítra nás všechny čeká celodenní výlet do Starých Hradů. Jaké to tam bylo, to se dozvíte zítra.

16.07.2014

Pozdrav pánbůh!

Tak toto pozdravení nás přivítalo na hradu a zámku Staré Hrady, kam jsme se dnes vydali na celodenní výlet. Hned na nádvoří jsme si všimli, jak se po areálu pohybují princezny, čerti, čertice, rytíři a mnoho dalších. Při prohlídce jsme navštívili hradní pohádkové sklepení čaroděje Archibalda I., plného skřítků a draků. Ze sklepení jsme se přemístili na hradní půdu. Cestou jsme i zvládli kurz létání na koštěti. Následovala pauza na oběd a nakoupení dobrůtek a suvenýrů. Vše bylo završeno prohlídkou hradu a zámku, kde jsme spatřili prvorepublikový koloniál, obchod s kávou, ložnici panstva a také místnost s dračím králem a jeho rodinou.

V odpoledních hodinách se všichni bobříci přemístili do tábora, kde jsme se smočili v bazéně a hurá na večeři. Po jídle se nejstarší oddíly vypravily na dobrodružné přespávání v lese. Budou se bát? To teprve zjistíme.

17.07.2014

Čtvrteční ráno bylo deštivé, což donutilo naše dobrodruhy brzy vstávat a opustit les. Všichni to zvládli statečně a mokré věci se daly usušit během celodenního sluníčka a vedra.

Dopoledne bylo plné her s vedoucími, některé děti měly dílničky a vyráběly například lapače snů.

Polední klid byl ve znamení výroby dárečků pro Martinu, neb má dnes svátek. Také vznikla nová redakce Bobříkových novin a vydala prvé vydání.

Odpoledne se banda námořníků proháněla po ostrově utrpení, kde musela zdolat mnoho nástrah jako škvíru ve skále, přechod přes bažiny, lov perel, útěk s koulí na noze a mnoho dalších. Z této etapy jsme se rovnou přesunuli do jídelny, kde nás čekala chutná večeře.

Nyní už dítka leží v postelích a chystají se ke spánku, případně už spí.

18.07.2014

Pátek byl ve znamení dopolední námořnické olympiády, při které se házelo kotvou, skákalo z paluby na palubu, šplhalo se po laně, střílelo se z provizorního kanónu, skákal se trojskok o jedné noze a další. Všichni si olympiádu velice užili, dokonce i vedoucí si chtěli vyzkoušet soutěže, ale čas nám to již nedovolil, jelikož jsme museli na oběd.

Odpoledne jsme se všichni s radostí šli osvěžit do bazénu, protože nás celý den provázelo opravdu veliké teplo. Mnoho lidí se také věnovalo plavbě na našem člunu.

Večer si děti poklidně zasportovaly v táboře a příjemně unavené šly spát.

19.07.2014

A jsme za půlkou. Však už je sobota, kterou jsme tentokrát věnovali olympiádě střelecké, a tak si děti mohly zasoutěžit ve střelbě různými zbraněmi. Třeba vzduchovku, kuš, vodní pistol, luk, šipky, flusačky, granát a prak. Však správný pirát musí umět střílet ze všeho možného, že?

Odpoledne jsme se šli vycachtat a věřte, bylo to skvělé osvěžení v tomto počasí.

Nyní máme táborák a čeká nás noční bojovka. O té vám dáme vědět zítra.

20.07.2014

Dobrý nedělní večer z Ostružna. Dnes jsme si ráno přispali, jelikož včera byla na programu noční bojovka v lese. Cestou děti potkávaly mrtvé piráty, od kterých si musely vybrat indicie, podle kterých na pirátském hřbitově hledaly zlaťáky, za které se dal pořídit kus roztržené mapy k pokladu. Všem dětem, které na trasu vyrazily, se etapa líbila a byly spokojené. Nikdo se nám neztratil a psychickou újmu si nikdo domů nepoveze.

Dopoledne bylo velice slunečné, proto většina oddílů vyrazila do lesa, kde je stín a schovávala se před sluncem.

Odpoledne jsme již tradičně oblékli plavky a vydali se k vodě. Letos se koupeme v blízké nádrži, jelikož je voda oproti loňsku čistá a může se ve vodě pohybovat více dětí.

Večer jsme si po tropickém dni mohli zasportovat a nejmenší děvčátka se rozhodla, že chtějí spát venku. Vzala si proto karimatky, spacáky, přístřešek a hurá spát. Tentokrát se spí v táboře, ne v lese.

Zítra už by počasí mělo být umírněnější, večer by dokonce měla být bouřka.

21.07.2014

Dobrý večer. V pondělí ráno se probouzela nejmenší děvčátka venku. Všechna byla nadšená, odvážná a líbilo se jim spaní.

Dopoledne jsme strávili především v lese, kde jsme se věnovali různým hrám a nezbednostem. Ale průšvihy nebudou.

Odpoledne se již dle předpovědi zatáhlo nebe, ale déšť se neobjevil. Škoda, po těch vedrech by se osvěžující deštík jistě hodil. My jsme se věnovali další námořnické etapě. Ostrov poznání. Malí námořníci a námořnice soutěžili v poznávání. Poznávaly se vůně, chutě, předměty podle pohmatu, stopy, věci nepatřící do lesa, ohně, uzle, šifry atd. Celá etapa byla v lese, který máme blízko tábora, a velmi se nám v něm líbí.

Večer ještě poklidné sporty a šup do postelí. Déšť a bouřky se nám prozatím vyhýbají.

22.07.2014

Dobrý večer. Dnešní den od rána máme vítr v plachtách, déšť ale ani včera ani dnes vůbec nepřišel. Stále jsme v suchu. Teplota klesla o celé tři stupně dolů, mráčky na nebi se objevily zřídka.

Dopoledne se některé oddíly šly před větrem a sluncem schovat do lesa, jiné se pustily do výroby lodiček. Snad se jim cestou domů nerozbijí.

Odpoledne se děti věnovaly další etapě. Ostrov siamských dvojčat. Museli proto všechny disciplíny jako běh, kreslení, štafety a další vykonávat ve srostlých párech či skupinkách. To vám byla legrace!

Večer část dětí sbalila batohy, spacáky a hurá spát do lesa. Část těch, která do lesa nešla se rozhodla, že budou spát pod širým nebem v táboře.

23.07.2014

Středeční dopoledne jsme se jako námořníci vydali za pirátem na bludný ostrov, na kterém si děti během trasy musely zapamatovat různá místa, značky a trasu. Pomocí všech těchto indicií musely po návratu nakreslit mapu. Dětem se etapa dařila, budou z nich snad kartografové a kartografky?

Odpoledne přišel na řadu již třetí ročník velice populární umělecké soutěže. Které? Přeci KRÁKORÁKu. V táborovém altánu jsme proto měli možnost zhlédnout pěvecká, herecká, hudební a jiná vystoupení. Buď interpretované, nebo originální kousky z vlastní výroby. Naše zkušená porota nakonec vybrala z každé kategorie tři nejlepší, ti pak dostali diplom a nějaké ty ceny.

Večer se opět část dětí vydala přespat do lesa. Další dny už bohužel nebude možnost. Zítra máme sportovní den s překvapením. Přijedou vojáci z AČR se svojí laserovou střelnicí, o tom ale děti ještě neví.

24.07.2014

Dobrý večer, dnes ráno mírně sprchlo a naše dobrodruhy spící v lese déšť přiměl vstát a začít balit. Po snídani jsme se pak všichni začali věnovat turnaji ve fotbale, přehazované a vybíjené. Vojáci z Posádkového velitelství Praha nám přivezli laserovou pistoli, samopal a všichni jsme si mohli vyzkoušet z těchto zbraní střílet. Děkujeme a snad někdy příště budeme mít opět možnost spolupráce s těmito lidmi.

Večer nejstarší oddíly připravily POHÁDKOVÝ LES pro naše nejmenší, takže se potkají třeba s vodníkem, Křemílkem a Vochomůrkou, princeznou, králem, mimozemšťany atd.

25.07.2014

A je to tady. Všechno krásné jednou musí skončit, a tak i náš tábor se kvapem chýlí ke konci. Jenomže konec tábora také znamená konec putování po ostrovech. Malí námořníci a námořnice si za svůj žold nakoupili zbytky mapy a hurá za pokladem. Všichni našli ten svůj a mohli se těšit ze svého podílu.

Odpoledne je už smutné, všichni si musíme zabalit a to se nám vůbec nechce. Jenomže až skončí odpoledne a my se navečeříme, čeká nás diskotéka. Alespoň nějaká veselá činnost před odjezdem.

Milí přátelé Bobříka a celé jeho bandy, zítra nás očekávejte okolo 12:00 na benzinové pumpě LUKOIL před Černým Mostem a okolo 12:45 tradičně u MC Donald´s Řepy. V případě ztrát a nálezů kontaktujte hl. vedoucí Mgr. Cettlovou Martinu. Její telefonní číslo najdete v sekci kontakty.